Terveempi ja positiivisempi Sari

Oletko miettinyt liikuntaharrastuksen aloittamista jo pitkään, mutta et ole uskaltanut tai osannut?
Tällaisessa tilanteessa kannattaa katsoa, löytyisikö läheltäsi personal traineria, jonka avustuksella voisit lähteä opettelemaan uutta liikuntalajia tai elvyttämään vanhaa harrastusta.

Useat Revolution personal trainerit tarjoavat pienryhmävalmennusta, jos kynnys yksilövalmennukseen tuntuu alkuun liian suurelta. Pääset harrastukseen kiinni ryhmän tuella ja personal trainerisi neuvoilla. Näin kävi myös Sarille, joka oli useamman vuoden ajan haaveillut juoksuharrastuksesta, mutta aloitusyritykset kilpistyivät liian rajuihin alkurysäyksiin. Revolution personal trainer Kirsi Vaulamon avulla kuntoa lähdettiin maltillisesti ja nousujohtoisesti kasvattaamaan ensin pienryhmävalmennuksessa ja sitten yksilövalmennuksessa.  Sarille muutos on ollut suuri ja hän kokee olevansa terveempi ja positiivisempi Sari kuin aiemmin. Jos samaistuit Sariin, lue koko tarina ja etsi läheltäsi sinulle sopiva Revolution personal trainer.

Olin jo useamman vuoden ajan haaveillut juoksuharrastuksen aloittamisesta. Itsekseni en oppinut juoksemaan oikein, vaan hengästyin jo muutaman minuutin päästä. Kun näin ilmoituksen pienryhmävalmennuksesta niin innostuin heti. Vihdoinkin ryhmä jossa ei olisi lähtötasovaatimuksia, vaan aloitettaisiin ihan alusta, ehkäpä nyt oppisin juoksemaan.

Ryhmässä oli aivan ihania ihmisiä ja henki oli oikein hyvä ja kannustava. Kaikki iloitsivat toistensa edistymisestä, ja tsemppasivat toisiaan. Kunnon kohoaminen niin nopeasti oli yllätys, varsinkaan kun treenit eivät olleet mitenkään erityisen rankkoja.

Ryhmän jälkeen jatkoin Kirsin yksilövalmennuksessa. Tavoitteena oli pudottaa painoa ja jatkaa kunnon kohotusta, joka sai hyvän alun ryhmässä. Jotain ehkä kertoo se, että matkan varrella piti ottaa haastavammat lihaskuntotestit käyttöön, kun mittaristo ei riittänyt. Lihaskunto parani heikosta erinomaiseksi, painoa tippui 18 kg, joka oli 2 kg vähemmän kuin tavoiteluku, mutta lihasta tuli useampi kilo tilalle, joten olimme tulokseen hyvin tyytyväisiä!

Tärkeintä oli ehkä kuitenkin henkinen tuki – minulla on ollut tosi vaikeaa viimeisen puolen vuoden ajan, joten iso kiitos kuuluu Kirsille kannustuksesta ja välittämisestä. Lisäksi tulin aina paremmalle tuulelle tapaamisissa! Kirsi on kyllä aivan mielettömän positiivinen ihminen ja säteilee hyvää energiaa.

Parasta valmennuksessa oli se, että opin juoksemaan. Haastavinta oli ruokailu ja se, että malttoi olla hätiköimättä päästäkseen parempiin tuloksiin. Opin, että tuloksia tulee pitkäjännitteisellä harjoittelulla ja kärsivällisyydellä sekä säännöllisellä ruokarytmillä. Minulle tämä personal training oli tosi hyvä asia, koska huomasin, että minulle sopii kun olen jollekin ns. tilivelvollinen.

Olen tyytyväinen siihen että menin ulos mukavuusalueeltani enkä luovuttanut! Ennen olen helposti luovuttanut kun joku asia ei ole heti onnistunut tai tuntunut helpolta. Tietysti olen myös tyytyväinen muuttuneeseen ulkonäköön. Tärkein muutos on tapahtunut oman pään sisällä: vain minä itse voin muuttaa omaa elämääni ja ajatusmaailmaani. Kukaan muu ei voi esim. treenata minun puolestani. Olen oppinut, että haasteet on kohdattava joka päivä, ja periksi ei saa antaa. Ilman näitä kaikkia kokemuksiani en olisi nyt tässä: terveempänä ja positiivisempana ihmisenä.

Suosittelen ehdottomasti personal trainerin palveluja ystävilleni ja asiaa harkitseville!

—Sari Karppelin, 44

Personal trainer Kirsi Vaulamon suusta:

Sari Karppelin osallistui Kuntokoulun 3 kk pienryhmävalmennukseen, jossa teemana oli juoksu. Kuntoprojekti sain hyvän startin, ja nälkä kasvoi isompaan muutokseen.

Sari on ollut oikea mallioppilas! Vaikka haasteita on matkalla riittänyt, on hän sisukkaasti tehnyt juuri niin kuin olen ohjeistanut, eikä ole antanut periksi. Parhaimpiin tuloksiin päästään juuri silloin, kun valmennettava ei sovella ohjeita, vaan luottaa valmentajaan ja keskustelee toiveista ja haasteista valmentajan kanssa. Tämän puolesta puhuvat Sarin saavuttamat tulokset!

Tällaisia tuloksia Sari saavutti:

Ennen Jälkeen
Paino 84 kg 66 kg
BMI 34 27
VO2max 19 38
Verenpaine 160/117 126/78
Vyötärönympärys 104 cm 80 cm
Keskivartalon lihaskunto 14 (hyvä) 42 (erinomainen)
Alavartalon lihaskunto 10 (heikko) 34 (erinomainen)
Ylävartalon lihaskunto 14 (keskitaso) 54 (erinomainen)

Huom. Testejä on muutettu matkan varrella, koska esim. alussa liikkuvuus ei mahdollistanut kunnollisen kyykkytestin tekemistä, ja vatsalihastestissä alussa avustettiin pitämällä nilkoista kiinni, kun lopputesteissä ei voinut mennä lähellekään, kun tahti oli niin kova!

Alkuun Sari kärsi polviongelmista sekä väsymyksestä. Polviongelmat paranivat tekniikoiden ja liikkuvuuden parannuttua ja elämäntapamuutos toi energiaa. Vaikka pitkän asiakassuhteen päättyminen on aina haikeaa, voin kyllä hyvillä mielin päästää Sarin siivilleen, hän osaa ja pystyy, mihin tahansa.

—Kirsi Vaulamo

0 vastausta

Jätä vastaus

Onko sinulla jotain lisättävää?
Liity keskusteluun!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *